Kancelaria Prezesa Rady Ministrów – Główny Specjalista ds administracyjno-prawnych
4 października 2021 AdministratorKancelaria Prezesa Rady Ministrów w Warszawie
00-583 Warszawa Al. Ujazdowskie 1/3
Ogłoszenie nr 85372 / 02.10.2021
Główny Specjalista
Do spraw: administracyjno-prawnych w Wydziale Kontroli i Nadzoru, Departament Bezpieczeństwa Narodowego
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Liczba stanowisk
1
Wymiar etatu
1
Status
nabór w toku
Miejsce pracy
al. Szucha 14 00-583
Warszawa
Ważne do 19 października 2021 r.
Wynagrodzenie zasadniczne około 5283,10 zł brutto
Czym będziesz się zajmować osoba na tym stanowisku:
rozpatruje petycje, skargi i wnioski dotyczące działalności służb specjalnych, w tym przygotowuje projekty zawiadomień
o sposobie załatwienia sprawy
przygotowuje projekty decyzji i postanowień w postępowaniu odwoławczym w przedmiocie odmowy wydania lub
cofnięcia poświadczeń bezpieczeństwa i świadectw bezpieczeństwa przemysłowego oraz umorzenia postępowania
sprawdzającego
występuje przed wojewódzkimi sądami administracyjnymi z pełnomocnictwa Prezesa Rady Ministrów, w celu
reprezentowania organu odwoławczego w postępowaniach w przedmiocie poświadczeń bezpieczeństwa w zakresie
dostępu do informacji niejawnych oraz świadectw bezpieczeństwa przemysłowego
prowadzi czynności kontrolne z ramienia Departamentu w zakresie prawidłowości postępowań sprawdzających
prowadzonych przez Agencję Bezpieczeństwa Wewnętrznego i Służbę Kontrwywiadu Wojskowego
gromadzi i przechowuje dokumentację postępowań odwoławczych od decyzji w przedmiocie poświadczeń
bezpieczeństwa oraz świadectw bezpieczeństwa przemysłowego (w tym w języku obcym), z zachowaniem przepisów o
ochronie informacji niejawnych
wykonuje inne zadania zlecone przez Ministra – Członka Rady Ministrów – Koordynatora Służb Specjalnych, Dyrektora
Departamentu, jego Zastępcę oraz Naczelnika Wydziału, w zakresie przez nich określonym, będącym we właściwości
stanowiska pracy
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
Wykształcenie: wyższe
Doświadczenie zawodowe co najmniej 2 lata w zakresie stosowania procedur administracyjnych lub sporządzania
projektów postanowień, wyroków, uzasadnień lub obsługi prawnej poświadczenie bezpieczeństwa upoważniające do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle tajne”, „Cosmic Top Secret”, „Très Secret UE/EU Top Secret” lub wyrażenie zgody na poddanie się procedurze sprawdzającej
znajomość języka angielskiego na poziomie B1 wiedza z zakresu przepisów ustawy o ochronie informacji niejawnych, ustawy Kodeks postępowania administracyjnego,przepisów ustaw pragmatycznych dotyczących służb specjalnych: o Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego oraz Agencji
Wywiadu, o Służbie Kontrwywiadu Wojskowego oraz Służbie Wywiadu Wojskowego, o Centralnym Biurze
Antykorupcyjnym oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, zagadnień związanych z bezpieczeństwem
narodowym oraz zasad funkcjonowania administracji publicznej, w tym służby cywilnej
Kompetencje miękkie: organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, myślenie analityczne, komunikacja, współpraca,
radzenie sobie w sytuacjach kryzysowych
Posiadanie obywatelstwa polskiego
Korzystanie z pełni praw publicznych
Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
Wykształcenie: wyższe prawnicze lub administracyjne
Doświadczenie zawodowe co najmniej 1 rok w zakresie sporządzania decyzji i postanowień administracyjnych
regulowanych ustawą o ochronie informacji niejawnych
przeszkolenie w zakresie ochrony informacji niejawnych
znajomość języka angielskiego na poziomie B2
wiedza z zakresu przepisów ustaw: o Policji, o Straży Granicznej, o Służbie Ochrony Państwa, o Żandarmerii Wojskowej, o
Służbie Więziennej oraz aktów wykonawczych wydanych na ich podstawie, przepisów ustawy o ochronie danych
osobowych
Co oferujemy
Ruchomy czas pracy pomiędzy 7.00 a 9.30
Indywidualny rozkład czasu pracy
Karty sportowe lub dofinansowanie zajęć sportowo-rekreacyjnych
Dopłata do biletów na imprezy kulturalne
Pomieszczenie lub stojaki na rowery na terenie urzędu
Miejsce parkingowe na terenie urzędu
Pokój dla rodzica z dzieckiem
Dofinansowanie do wypoczynku pracowników
Dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników
Zniżki na wypoczynek w ośrodkach wypoczynkowych
Dodatek za wysługę lat (powyżej 5 lat) od 5 do 20% wynagrodzenia w zależności od udokumentowanego stażu pracy
„Trzynaste” wynagrodzenie
Możliwość rozwoju i współpracy z ekspertami
Bogaty pakiet szkoleń, możliwość refundacji kosztów nauki języka, studiów podyplomowych
Możliwość wykupienia na preferencyjnych warunkach pakietu medycznego dla pracownika i członków rodziny, oraz
ubezpieczenia zdrowotnego i polisy na życie
Możliwość korzystania z Pracowniczej Kasy Zapomogowo-Pożyczkowej
Możliwość skorzystania z niskooprocentowanej pożyczki
Wsparcie finansowe w trudnej sytuacji życiowej
Dofinansowanie do żłobka/przedszkola/klubiku dziecięcego
Dofinansowanie do zakupu okularów korekcyjnych
Stołówkę pracowniczą
Strefę aktywności
Możliwość udziału w wycieczkach krajoznawczych
Możliwość angażowania się w organizowane akcje wolontariackie
Dobrą lokalizację
Miłą atmosferę pracy
Dostępność
Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu
potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie,
w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był
mniejszy niż 6%.
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek,
niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne,
wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Warunki pracy
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań
Pracownik wykonuje czynności o charakterze:
statycznym, związane głównie z pracą przy biurku i komputerze,
dynamicznym, związane głównie z poruszaniem się po terenie KPRM oraz poza nim.
Większość czynności jest wykonywana w pozycji siedzącej: praca z dokumentami, obsługa komputera powyżej 4 godzin
na dobę. Czas pracy – zgodnie z przepisami ustawy o służbie cywilnej.
Siedziba Kancelarii znajduje się w Al. Ujazdowskich 1/3 w Warszawie. Pracownik będzie wykonywał pracę w budynku
mieszczącym się przy Al. Szucha 14. Budynek przy ul. Szucha 14 nie jest dostosowany do potrzeb osób z
niepełnosprawnością ruchową i osób niewidzących lub słabowidzących.
Stanowisko pracy zlokalizowane jest w pokoju biurowym. Podstawowe wyposażenie stanowiska to: zestaw komputerowy,
meble biurowe oraz elektryczne urządzenia biurowe.
Dodatkowe informacje
Oferty otrzymane lub uzupełniane po terminie nie będą rozpatrywane.
W przypadku składania dokumentów pocztą elektroniczną wymagane w ogłoszeniu oświadczenia muszą być
podpisane własnoręcznie i przesłane w formie skanów. Kandydatki/kandydaci dopuszczeni do udziału w naborze są
zobowiązani dostarczyć oryginały własnoręcznie podpisanych oświadczeń przed rozpoczęciem rozmowy
kwalifikacyjnej.
W przypadku składania ofert w formie papierowej weryfikacja spełniania przez kandydatki/kandydatów wymagań
formalnych dokonana zostanie na podstawie dokumentów wymienionych w części „Twoja aplikacja musi zawierać
(dokumenty niezbędne)”.
Wzory oświadczeń obowiązujących przy naborach do pracy w KPRM dostępne są tutaj:
https://www.gov.pl/attachment/a735103a-73c4-4b82-8466-56ce6da33563
Zachęcamy do zapoznania się z informacjami dotyczącymi zasad organizacji naboru, które są dostępne tutaj:
https://www.gov.pl/web/premier/oferty-pracy-w-kprm
Do składania dokumentów zachęcamy również osoby z niepełnosprawnościami.
Osoby zakwalifikowane do dalszych etapów naboru zostaną powiadomione e-mailem o ich terminie (w przypadku
nieposiadania e-maila telefonicznie).
Przewidujemy możliwość przeprowadzenia naboru częściowo zdalnie.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
weryfikacja formalna dokumentów
rozmowa kwalifikacyjna
zadanie praktyczne
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
CV i list motywacyjny
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie doświadczenia zawodowego (np. w
celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o
zatrudnieniu, referencje wskazujące okres współpracy; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w
szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)
Kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „ściśle
tajne”, „Cosmic Top Secret”, „Très Secret UE/EU Top Secret” wydanego przez ABW lub SKW lub oświadczenie o
wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego
Kopia dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie B1 (np. certyfikat znajomości języka,
zaświadczenie o ukończeniu szkolenia z języka angielskiego, zaświadczenie o uczestnictwie w kursie językowym)
Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających
skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie wykształcenia
kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania dodatkowego w zakresie doświadczenia zawodowego (np. w
celu potwierdzenia długości doświadczenia zawodowego w szczególności: świadectwa pracy, zaświadczenia o
zatrudnieniu, referencje wskazujące okres współpracy; w celu potwierdzenia rodzaju doświadczenia zawodowego w
szczególności: opisy stanowisk pracy, zakresy obowiązków itp.)
kopie dokumentów potwierdzających udział w szkoleniu w zakresie ochrony informacji niejawnych
kopie dokumentów potwierdzających znajomość języka angielskiego na poziomie B2, w szczególności dokumentów
określonych w rozporządzeniu PRM ws. sposobu przeprowadzania postępowania kwalifikacyjnego w służbie cywilnej lub
Rozporządzeniu Ministra Spraw Zagranicznych w sprawie organizacji aplikacji dyplomatyczno-konsularnej, sposobu
dokumentowania znajomości języków obcych oraz szczegółowych zasad przeprowadzania egzaminu dyplomatycznokonsularnego.
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów naboru
Aplikuj do: 19 października 2021
W formie papierowej na adres: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów
Biuro Kadr i Rozwoju Zawodowego
Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa
z dopiskiem: BIP:85372, BKRZ.ZRZK.2100.2.5.121.2021.UD, pok. 234.
Dokumenty można składać osobiście – Dziennik Podawczy, al. Szucha 14, Warszawa (pn.-pt., 8.15-16.15).
Polecamy aplikowanie przez ePUAP lub na adres rekrutacja@kprm.gov.pl.
Uwaga: załączniki znajdujące się w udostępnionej w Internecie przestrzeni dyskowej (w popularnych
chmurach) nie będą pobierane.
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: – 22 694 71 16 – komórka ds. naborów
– 22 694 65 14 – Departament Bezpieczeństwa Narodowego
lub mailowego na adres: rekrutacja@kprm.gov.pl
Więcej o pracy na stronie urzędu: https://www.gov.pl/web/premier/oferty-pracy-w-kprm
Dokumenty należy złożyć do: 19.10.2021
Decyduje data: wpływu oferty do urzędu
Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
DANE OSOBOWE – KLAUZULA INFORMACYJNA
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z
dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie
swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
Administrator danych i kontakt do niego: Kancelaria Prezesa Rady Ministrów Al. Ujazdowskie 1/3, 00-583 Warszawa adres
e-mail: AD@kprm.gov.pl
Kontakt do inspektora ochrony danych: Inspektor Ochrony Danych Kancelaria Prezesa Rady Ministrów Al. Ujazdowskie
1/3, 00-583 Warszawa adres e-mail: IOD@kprm.gov.pl
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja
dokumentów po przeprowadzeniu naboru
Informacje o odbiorcach danych: podmioty upoważnione na podstawie przepisów prawa
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z
uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego
kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez
czas wynikający z przepisów o archiwizacji
Uprawnienia: prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii; prawo do sprostowania (poprawiania) swoich
danych osobowych; prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych; prawo do usunięcia danych osobowych;
– żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany
powyżej;
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193
Warszawa).
Podstawa prawna przetwarzania danych: art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o
narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO; art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2
lit. a RODO.
Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy
oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego
zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w
procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami
prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest
dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie
wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też
profilowane